Justwalk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Justwalk

Justwalk.be forum
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Cwalk Woordenboek

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kofi
Member
Member
Kofi


Aantal berichten : 47
Leeftijd : 32
Woonplaats : Diamond City (LB)
Registration date : 30-03-08

Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitimewo apr 09, 2008 8:47 pm

Je hebt altijd nieuwe beginners die beginnen met cwalken, en dan gaan ze van die topics openen met vragen en wordt telkens weer voor dezelfde vraag een topic geopend dus als nu goeie uitleg in 1 topic staat dan kunnen nieuwe walkers het even doorlezen en snappen ze al wat meer.
( slecht idee , verwijder topic maar enz)

Aanvulling post hier dan zet ik erbij...

Sloppy
Sloppy = betekent letterlijk slordig, de moves zijn niet clean (mooi/goed) gevoerd
Sloppy zijn is niks ergs aan iedereen begint zo, door meer te cwalken gaat sloppyness weg.
Sloppy zijn kan ook komen dat je nog wat stijfjes bent waardoor het ook niet echt nog goed uitziet.

Smooth
Smooth zijn is het tegenovergestelde van Sloppy, je moves zijn er goed uit , goed uitgevoerd enz.

Repeative
Repeative is dat je veel moves herhaalt, dat je telkens de zelfde moves gebruikt..
Het is voor sommige walkers moeilijk om niet repeative te zijn.
Veel variaties in je cwalk doen.
Leer zoveel mogelijk moves , doe ze in je walk en verzin ook eigen moves.


Basics
De cwalk basics moet je gewoon kennen, het verschilt per tutorial wat basics zijn, maar meestal moet je wel:
De V + Stepback kunnen
De Heeltoe
De shuffle,

Als je de basic van een tutorial hebt geleerd , moet je die eerst goed oefenen en zorgen dat je die simpel goed kan,
En dan als je video hebt gemaakt post je die op justwalk.be bij cwalk videos en dan zegt er vanzelf wel iemand:
Probeer er meer moves in te gooien
en dan weet jij dat het tijd is om meer moves te gaan leren..
Je kan daarvoor cwalk tutorials gaan kijken of gewoon veel cwalk vids en dan een move proberen na te doen,
WARNING: GA NIET DE EIGEN MOVES VAN IEMAND RIPPE MAAR SOMMIGE MOVES GEBRUIKT IEDEREEN MAAR STAAN NIET IN TUTORIALS.

Style
Style is heel moeilijk er zijn weinig walkers die echt een eigen style hebben.
Style kan je niet kopen, die moet jezelf maken..
Sommmige walkers hebben al vanzelf een eigen style want tijdens het leren van het cwalken doen ze bijvoorbeeld de stepback anders, dan andere walkers. Je hebt eigelijk altijd je eigen style.. want iedereen walkt anders dan andere mensen.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ge creatief moet zijn met je moves en de muziek. Dat is moeilijk uit te leggen, je moet creatief denken en denken: ''als ik dat doe op de muziek krijg je zo een soort van effect''.\

Transitions
Eigelijk gewoon de overgangen in je cwalk. Als je cwalkt en je wilt van de heeltoe naar de shuffle dan ga je misschien opeens stil staan. Wat je walk blokkeert en dus niet soepel laat verlopen. Om die overgangen te leren zijn er tutorials ,
Ga maar is op youtube opzoek naar ''cwalk transitions tutorials''

Beatriding
Beatriding is eigelijk gewoon dat je goed op de maat ritme van het nummer meegaat. Meestal wordt er voor cwalk Hiphop gebruikt. Je hoort meestal wel in die nummer een CLAP of een SNARE, op de CLAP of de SNARE daarop doen je meestal de backstep. Of de shuffle zo opzij shufflenen als je de snare of clap hoort. Natuurlijk moet je niet harstikke snel gaan cwalken op een nummer met een lager tempo. Beginners kunnen beter vaak met wat slomere nummers beginnen, want als je heel snel gaat en je hebt de moves nog niet goed door dan gaat je walk er heel verkracht uitzien.

Cwalk draait niet alleen om snelheid


Beginners tips
1. Luister goed naar de muziek, kies goeie nummers voor je walk
2. Kijk heel veel cwalk vids om inspritatie te krijgen.
3. Lukt het niet? Gewoon blijven doorgaan het lukt vanzelf
4. Ga niet gelijk denken dat je de slechste ter wereld bent ofz, iedereen begon als noob.
5. De legendarische cwalk tip van VIETLAM !!!
Leer niet de shuffle stomp



check this vid and get in love with Cwalk

http://nl.youtube.com/watch?v=-Xy6OlMOYg0
Terug naar boven Ga naar beneden
http://nl.netlog.com/kofi
Elko
Admin
Admin
Elko


Aantal berichten : 70
Leeftijd : 32
Woonplaats : Diamond City ( Deurne )
Registration date : 29-03-08

Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitimedo apr 10, 2008 6:25 pm

wééh kofi , zware uitlegger xD zeker geript van een andere site ofzo :d ,
nog een paar tips , leer van "echte" pro's niet van hoeren zoals stylish r of bullitpoint ofzo , leer van ceewok , keelo , vietshiet , vietjr , slickviet ( my fav. :d ) , van elko ( nene xD ) , ...
Apréz goeie topic kofi
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.justwalk.be
K-rel@walkers
Junior Member
Junior Member
K-rel@walkers


Aantal berichten : 63
Leeftijd : 30
Woonplaats : schaffen
Registration date : 30-03-08

Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitimedo apr 17, 2008 6:35 pm

goeie tips ze hebbe me goed geholpe maar ik moet 2 dinge zegge
1. ik geef toe dat ik een move geript heb xD maar daar kom ik eerlijk voor uit ( knee drop van elko in de 6way)
2. waarom moogt ge de shuffle stomp ni leren ?
p'z K-rel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://nl.netlog.com/krel_at_walk
Elko
Admin
Admin
Elko


Aantal berichten : 70
Leeftijd : 32
Woonplaats : Diamond City ( Deurne )
Registration date : 29-03-08

Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitimedo apr 17, 2008 7:01 pm

K-rel@walkers schreef:
goeie tips ze hebbe me goed geholpe maar ik moet 2 dinge zegge
1. ik geef toe dat ik een move geript heb xD maar daar kom ik eerlijk voor uit ( knee drop van elko in de 6way)
2. waarom moogt ge de shuffle stomp ni leren ?
p'z K-rel
i dunno ik heb die wel geleerd , wss omda kofi da ni mooi vind ofzo
:d
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.justwalk.be
K-rel@walkers
Junior Member
Junior Member
K-rel@walkers


Aantal berichten : 63
Leeftijd : 30
Woonplaats : schaffen
Registration date : 30-03-08

Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitimeza apr 19, 2008 11:51 am

Elko schreef:
K-rel@walkers schreef:
goeie tips ze hebbe me goed geholpe maar ik moet 2 dinge zegge
1. ik geef toe dat ik een move geript heb xD maar daar kom ik eerlijk voor uit ( knee drop van elko in de 6way)
2. waarom moogt ge de shuffle stomp ni leren ?
p'z K-rel
i dunno ik heb die wel geleerd , wss omda kofi da ni mooi vind ofzo
:d
ja da lijkt een logische verklaring :p
Terug naar boven Ga naar beneden
http://nl.netlog.com/krel_at_walk
Gesponsorde inhoud





Cwalk Woordenboek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cwalk Woordenboek   Cwalk Woordenboek Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cwalk Woordenboek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Justwalk :: Algemeen :: Announcements-
Ga naar: